TOPSHIT PHOTOGRAPHY blog

Photography, Fine Art, Wet Plate Collodion, Alternative photography

Sporočilo ambruščanu, ki mi grozi

leave a comment »

This is a post to a person that’s keep on threatning me conserning my media coverage of Ambrus story, so to get my message through I’ll write it in Slovenian.

Očitno bereš moj blog, zato ti kar prek bloga pošiljam sporočilo. Torej, že drugič sva se srečala, a sem šele tokrat sem ugotovil, da je tvoje povpraševanje po mojem imenu načrtno in je zadeva postala osebna in presega običajno šimfanje čez Mladino. Res je, ni bilo prijetno, ko si vpil moje ime in potem skupaj s svojimi kolegi preklinjali mene in Mladino.

OK. Sedaj veš kdo sem, a imam presenečenje zate! Tudi jaz sem te spoznal in ko si s kolegi vpil moje ime in mi iz množice fizično grozil, vas je kolega iz televizije posnel. In ne samo to. V načrtu, da me lociraš, si govoril z mnogimi mojimi kolegi ob vsaj treh različnih dogodkih in tudi oni so te spoznali in so mi priče. Skratka ne vem ali se zavedaš, ampak to je kriminalno dejanje in kljub temu, da ste bili morda samo malo opiti, si še svoje kolege v to potegnil.

Imam dobre prijatelje med pravniki in se bom pozanimal na katere zakone se moram sklicevati, da te ob naslednji priliki policist identificira. Tudi, če se mi boš izognil in se srečam s tvojimi kolegi, te bom vseeno prijavil (in tvoje prijatelje) zaradi včerajšnjih in minulih groženj.

Če se boš ti ali kdo od tvojih kolegov vseeno odločil, da se spraviš name, moraš vedeti v kaj se spuščaš. Dobro se znajdem v tem svetu in poleg policije pričakuj, še vik in krik tednika Mladina, slovenskega in evropskega društva novinarjev, najboljše odvetniške pisarne in nenazadnje ne smeš pozabiti, da v parlamentu sedi novinar, ki je bil kaznovan za svoje pisanje in kljub temu, da gospoda ne poznam, sem prepričan, da bo storil vse za svobodo govora.

Kljub vsemu, ne bom delal drame iz tega, saj sem v svojem poklicu že kaj hujšega doživel (repetiran kalašnikov in direktno grožnjo s smrtjo) in sem pripravljen na to pozabiti, če se ne bova več srečala. Če boš slišal koga, da se name ali kakšnega drugega novinarja spravlja, ga raje prepričaj v nasprotno, kajti, če se komu kaj zgodi, verjemi, da bom jaz ali moji kolegi, ki verjamemo v svobodo govora, naredili prav vse, da se pravno sankcionira grožnje tebe in tvojih prijateljev in ŠELE TAKRAT!!! boš imel razlog za preklinjanje splovila moje mame!

Lep dan,
B5

PS: Ustrahovati novinarje je veliko težje kot nepismene Rome!

Posted by: borut.peterlin

Categories:

* Uncategorized

Responses

Borut živio!
Jaz sem tisti ki sem se drl tam nate. Rad bi se ti opravičil, ker si res ne želim še novih šokov. Sicer pa sploh nisem imel nobenih resnih namenov. Letošnji veseli december se mi je bolj slabo začel, že takoj prvega, dobim darilo policije, 240 000 sit, vozniška gre pa tudi skoraj sigurno po gobe, ker sem še voznik začetnik. ja alko, alko je hudič tle. Upam da sprejmeš moje opravičilo…

* Edit Comment

By: Matej on December 3rd, 2006
at 2:29 pm

Se mi je zdelo, da je bilo vse skupaj kombinacija mladosti, vznesenost množice z dodatkom alkohola. Tudi sam sem imel prijatelje, ki so bili super ljudje in so se popolnoma spremenili pod vplivom alkohola. Imeli so še to navado, da so res noro dirkali z avtomobili in predeb smo dosegli 25. leto sta se v dveh različnih prometnih nesrečah (imeli so jih kar nekaj) dva smrtno ponesrečila. Alko pa je še bolj zahrbten. Pamet v roke in po veselem decembru je še bolj vesel januar 🙂

Glede petka, pa je vse OK.
B5

* Edit Comment

By: borut.peterlin on December 3rd, 2006
at 6:19 pm

Že lepo in prav, da zagovarjaš svobodo govora, ampak problem je drugje:

Na osnovi česa si se odločil za zagovarjanje Strojanovih in ne Romov kar tako zagovarjaš. Sam sem mnenja, da si v življenju dal že toliko skozi, da se ti ni treba skrivat za floskulami o nedolžnih otrocih in njih materah. Predvsem ti je jasno kakšna naslovnica in tema bo Mladino in vse ostale medije prodajala in to delaš dobro, pač prodajaš revijo! Še zdaleč pa ne obveščaš kot novinar objektivno. Žal te cenim le še kot odličnega fotografa, do tega dogodka sem te tudi kot človeka. Žal kot obsedeni vsi tulite kakšen pogrom se vrši nad Romi ( vse se vrti le okoli Strojanov!!!) in kako hud nacionalističen bes se je prebudil v VSEH Slovencih. Posploševanje in ponavljanje ene te iste teze, še tistega prepriča, ki si je vse zamislil, kaj šele neuki plebs, ki voli Ruparje, Krambergarje (Vse spoštovanje do tega kaj in koliko je naredil), Popoviče…

Si pa malega dobro ustrašil s tvojimi vezami v politiki, sodstvu, novinarskih kolegih.

Lp

* Edit Comment

By: Olki on December 4th, 2006
at 9:06 am

Olki, vidim, da imas tudi ti blog, sem pogledal, in ne vidim nic zapisanega na to temo s tvoje strani. Zakaj si se odlocil za molk? Ko pa bi lahko “objektivno” predstavil zadevo? Sam menim, da objektivnosti ne more biti, ker smo ljudje pac neobjektivni. Na koncu koncev, nam je pac nekaj bolj blizu kot drugo in z nekaterimi bolj socustvujemo, kot z drugimi. Krem stavit za pir, da bi se tak dogodek v ZDA v Sloveniji slisal prav enako, kot se sedaj iz Borutove strani. Tudi tisti, ki sedaj vpijejo in hujskajo cez Rome, bi se zgrazali, kako se ljudje v ZDA obnasajo nad manjsinsko druzino. Ko pa se ta manjsinska druzinapojavi pred njihovim pragom, je pa taisto porocanje hitro “neobjektivno”. Kar sem se z opazovanjem Slovenije iz daljave naucil je nekako sledece. Termin neobjektivno se bere “tisto, kar ne zagovarja mojega misljenja” in termin nacionalni interes se bere kot “ni v mojem lastnem interesu”.

Na koncu se enkrat, imas svolj lastni blog, ali lahko vanj zapises svoje “objektivno” mnenje o zadevi?

* Edit Comment

By: Iztok on December 4th, 2006
at 1:30 pm

Se donekje strinjam Iztok s tabo, samo moti me da so novinarji iz tega naredili novico, ko je bilo prepozno. Pa žal so iz novice naredili senzacijo. Ja in Slovenci nočejo romov za sosede ali pač Strojanov? 30 let so jim bili lahko sosedje, danes ne več? In ko boš ti letel iz lastne bajte, ker te bo sosed ven vrgel (imaš primer v Domžalah), se bo zganil cel državni aparat? Greva zidat za ograjo vodarne Kleče pri Ljubljani? Greva šotor postavit ob Bohinjsko jezero? Žal so zadevo zeznili mnogo let pred uporom razjatjene in krvoločne množice, le da ne ti ne jaz in ne Borut ne bomo tega rešili. Žal Borut iz vsega tega dela še dobiček in senzacijo…

Kuj železo dokler je vroče, ne?? Jutri bo nova senzacija, ko bo kak nov deložiranec v Sloveniji, ker ni plačal elektirke že dve leti, sta pač oba z ženo ob službo…

Moj blog kot si opazil ni novičarska reč, kjer bom reševal za civilizacijo premnoge probleme, je le malo fotk sem ter tja, če sem pa koga užalil z branjem in pisanjem na še kak drug blog, se pa iskreno opravičujem. Saj bi kako fotko tule nalepil, pa pač Peterlinovim do kolen ne sežejo, pač nimam fotk tipa TUGA JAD I BOL.

In še zadnjič: Borut je krasen fotograf, kot novinar mi pa pač ne sede več, ga je pač posrkalo v štos, ki ga jaz očitno ne razumem več.

* Edit Comment

By: Olki on December 4th, 2006
at 6:48 pm

Olki, to da je “drzava” zajebala je jasno. Ampak to se ne pomeni, da lahko kdo drug vzame “pravico” v svoje roke. Jaz ze lea trdim, da so za tako nepravno drzavo predvsem krivi Slovenci sami. Zakaj? Ker “mora za vse poskrbeti drzava”. Namesto da bi se slo za minimalisticno drzavo z minimalnimi in centraliziranimi socialnimi transferji, je raznih zakonov in posegov drzave v vse pore zivljenja veliko prevec. Danes skoraj niso zmozni spisat zakona o cemerkoli, kjer ne bi bili vmes vpleteni kaksni socialni transferji. Romi pa pac ostalim ogledalo kazejo, saj se pri molzenju raznih transferjev in dodatnih pravic bolje znajdejo.

Zato ni potrebno kriviti Romov, pac pa tiste, ki tako velikodusno zagovarjajo (pre)socialno drzavo. Romi niso problem, pac pa simptom.

* Edit Comment

By: Iztok on December 4th, 2006
at 8:00 pm

Kakorkoli že, upam, da se strinjamo, da kriminal ne more biti zdravilo proti kriminalu. Morda veš več od mene in imaš trdne dokaze, da so vsi Strojanovi 5 moških, 7 žensk in 15 otrok posiljevalci, morilci in kaj jaz vem kaj še. Morda imaš dokaze, da otroci niso nedolžni in jokajoče mame so le dobre igralke.

Če jih imaš, te rotim, da jih izroči policiji, ker je kriminalno dejanje take kronske dokaze skrivati!

Če jih pa nimaš, potem pa imaš le dve opciji ali, da sprejmeš ustavo, po kateri je vsak nedolžen dokler se mu nasprotno ne dokaže ali pa vzami zakon v svoje roke. Odločitev je tvoja.

Je pa res, da sem med svojim šolanjem v tujini večkrat občutil kaj pomeni biti smatran kot Jugoslavac, tujec, manjšina in nenazadnje priseljenec in brez dvoma sem na tovrstna vprašanja veeeeeliko bolj občutljiv, kot povprečen državljan Republike Slovenije.
B5

* Edit Comment

By: borut.peterlin on December 4th, 2006
at 10:43 pm

Bravo Borut!

Ljudje zacnejo misliti drugace, ko so enkrat pripadniki manjsine in postenajo(mo) bolj obcutljivi.

* Edit Comment

By: Iztok on December 5th, 2006
at 5:48 am

Borut, glej saj point je v tem, da se vsi strinjamo, da to kar so naredili domačini je noro, če pomislim da nismo več v Oklahomi leta 1821. Strojanova družina so tudi žene in otroci, ki pa če bi bili slovenska družina, bi bili že vsi lepo “porihtani” s strani države, ker bi socialna delala po svojem klasičnem programu. Otroke v rejo, domove, mame na cesto… Kaj ti niso znani primeri, ko so otroka vzeli staršem, ker … 100000 razlogov…

Če sem te prav razumel gre stvar normalno če: Iz pragozda v Sumatri pride v Slovenio 29 članska družina, pridobi državljanstvo, se naseli za Savo in vesselo lovi ribe, po hosti jaga divjad, naredi v hosti poseko za svoje domovanje in se zagovarja s svojim načinom življenja, ki je pač drugačen, jasno vmes zaradi njihovih običajev vsakega 12-ega otroka vržejo v Savo, kot darovanje bogu Krokodilu(Tule pač močno pretiravam)…

Žal mi je otrok, pa še njih ne več, ko bodo odrasli v folklorno zanimivost. Hec kako je največja demokracija na svetu uredila svoje “Romsko” vprašanje. Rezervati, ki so povečini le malo boljša taborišča, pol odprtega tipa, nekje so jim pa še igralnice legalizirali…le da so tam “rešili” vprašanje celega naroda, tule se vi grizete a eno familjo, katere 30% članov bi morala biti kazensko obravnavana in katere ne prenašajo še bratje po krvi.

Nič tole je z moje strani dovolj, ker enostavno smo na različnih bregovih glede mojega mnenja, da so novinarji svojo dolžnost obveščati, sprevrgli v hujskati. Se oglsaim, ko bom postal del manjšine, ki jo bo zatiral nek drug večji škorenj, ker bom Slovenec. Upam, da boste poskrbeli za mojo družino, predvsem otroke, mene pa nagradili s hiško na robu gozda z bistrim potočkom in odprtim ognjiščem sredi livade. To da bomo pa pač folklorno nemarni, malo kure kradli, se z lesom pri sosedu oskrbeli in pri tvoji noni procente od penzije terjali, boste pa spregledali, ker jaz nisem Frelih folklorist, ampak Slovenec.

* Edit Comment

By: Olki on December 5th, 2006
at 9:05 am

Olki, dve pripombi,

#1 glede rezervatov, mogoce bi malce z danasnje perspektive pogledal. Nekako priznavajo probleme s preteklostjo.

#2 otroci v rejo ipd… imas kaj resnicnih izkusenj? Jaz sem v postopku posvojitve (oz. trenutno danes koncujeva z zeno postopek licenciranja za rejnistvo) dveh sester iz enega takega postopka in je stvar vsaj v “najvecji demokraciji”, kot si jo ti imenoval precej zahtevna (ne samo posvojitev, tudi postopek za rejo ipd…). Kar pa se Slovenije tice, pa je tako, da sem socialni sluzbi pisal, pa mi tudi odgovorili niso, ko sem se zanimal za postopek in pogoje posvojitve takih otrok.

* Edit Comment

By: Iztok on December 5th, 2006
at 12:49 pm

Jasno, dokaz več o totalno zbirokratizirani državi, kjer je bolj pomembna pravilna pisava v prošnjah za posvojitev, kot dejanska želja in možnost otroka posvojit. Primerov lahko napiševa oba mnogo, marsikaj sva tako jaz kot vi v življenju že izkusila… ampak ni bistvo da tukaj midva ugotavljava, da se načeloma strinjava.

Štartal sem debato zaradi medijev in še vedno trdim, da so neobjektivni in senzacionalistični. Popravijo pa ta vtis lahko s tem, da začno v konkretnem primeru z dobrodelno akcijo za rešitev nastale situacije in glej hudiča, složno bomo pomagali. Morda ne vsi, ampak glede na to koliko ogorčenih in javno izpostavljenih zaščitnikov pravic vsega in vsakogar se je javilo, bo Strojanovim ob novi hiši ostalo še za počitnice na morju drugo leto.

* Edit Comment

By: Olki on December 5th, 2006
at 3:21 pm

Olki, novinarji in mediji so toliko senzacionalisticni, kolikor to od njih “zahtevajo” bralci oz. kupci.

Za to niso krivi mediji in novinarji, pac pa bralci. Zakon ponudbe in povprasevanja pac.

* Edit Comment

By: Iztok on December 5th, 2006
at 6:53 pm

Ah, mediji so za vse krivi, seveda… Morda bi bilo bolje, da se toliko obvešča kot med in po drugi svetovni vojni?

Takrat so molčali in izgovor, da se ni vedelo kaj se dela, je morda veljal. Seveda medijsko pokrivanje ni popolno in nekateri bi raje v to, drugi v ono smer, a vsi vpijejo besedo objektivnost! kakorkoli že, ljudje vsaj ne morejo reči, da ne vejo kaj se dogaja.

Mimogrede. V nedeljo sem izvedel novico, ki tej nestrpnosti daje popolnoma novo dimenzijo, a novici nisem verjel, ker se mi je zdela preveč nora. Danes sem dobil potrditev iz popolnoma druge smeri in kolegica novinarka jo preverja. V soboto bo objavljeno. V Mladini…. Itak.

* Edit Comment

By: borut.peterlin on December 5th, 2006
at 11:09 pm

Ne poslploševat, Olki ni nikjer napisal MEDIJI SO VSEGA KRIVI!!!

* Edit Comment

By: Olki on December 6th, 2006
at 11:36 am

Se opravičujem, a v tej številki Mladine ne bo informacije, ki sem jo napovedal, ker nam je v tednu dni enostavno ni uspelo potrditi. Sodnija deluje zelo počasi. A vsekakor smo na dobri sledi!
B5

* Edit Comment

By: borut.peterlin on December 8th, 2006
at 8:34 pm

naj se jaz priskledim svoje izlive. boruta podpiram pri njegovi resnici. in ne, ne mislim, da borut prodaja casopis, ali svojo zgodbo, ker potem bi male strojane postavljal na pogorisca in jih za koscek Milke preprical da jocejo v objektiv (kot to pocno razni nacionalni geografiki in drugi tajmsi).

meni je bolj zanimivo to, da se najvecji nasprotniki romov (beri VSEH romov/ciganov oz kakorkoli jih pac poimenovali, strojani so le dober razlog, da lahko tolcejo po drugi “rasi”); pa najbolj dvignejo, ko Haider vdari po slovenski “golazni” na avstrijskem koroskem, ki ze po slabih 100tih letih odkar so se zavestno klasificirali za avstrijce se zmeraj hocejo neke manjsinske (beri: slovenske) pravice in poleg financiranja, dvojezicnih tabel, izobrazevalnih ustanov, televizije, radija in drugih medijev se nadzakonsko neenakost z jodlerskimi domorodci.

takrat se pa ta isti clovek, ki danes najbolj vpije cez umazano in neizobrazeno cigansko raso, dvigne in poteguje za neke “prodane duse” tam preko karavank.

* Edit Comment

By: mArkedzani on December 9th, 2006
at 5:00 pm

Ha, ta ti je dobra mArkedzani! Kaj čem rečt, to kar praviš čez populacijo, ki udriha pro in contra manjšini v AUT in SLO je čist res. Sicer zakaj so se Korošci odločili kakor so se, je drugo vprašanje, a to kar praviš je krut, a povsem legitimen komentar.

Morda se odgovor skriva v psihologiji človeka (naroda), ko se občutek manjvrednosti izraža tako v samoomaleževanju, kot tudi v omaleževanju drugih. Skratka manjvrednostni in večvrednostni kompleks sta dve strani ene in iste medalje.
B5

* Edit Comment

By: Borut Peterlin on December 12th, 2006
at 2:45 pm

ma ne.. mislim, da so to marginalne skupine, ki jih od drugih zdruzuje “le” narodna zavest, da se zdruzijo v subkulturo in skupaj malo pojocejo.

mene cudi, da se ni bil nihce sankcioniran za dejanja v ambrusu. vceraj sem med predavanji malo polistal kazenski zakonik RS in pise, da je za sekanje gozdov odmerjena kazen 3 leta, za igranje kvazi policista se enkrat toliko, za genocid tudi do 30 let.
no, kar me bolj cudi – kako so vsi ti ljudje uredili svoje sluzbene obveznosti, ce so cele dneve pijani drzali obroc okoli tiste male vasice..

Written by Borut Peterlin

2 December, 2006 at 13:14

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

