TOPSHIT PHOTOGRAPHY blog

Photography, Fine Art, Wet Plate Collodion, Alternative photography

Crucifix on a cover of Mladina weekly (not staged!)

with 12 comments

This is a cover of Friday’s Mladina weekly where we’re writing about financial breakdown of catholic church of the city of Maribor and their financial speculations. This picture is not staged. A reader Polona Gorišek sent us her picture of the crucifix done by a cell phone. It was perfect motif for a theme of this issue and after I’ve redo the picture we decided to run it on a cover and It can’t be a blasphemy, since it’s not staged, it’s a straight shot.

OK, when we found the crucifix it was already night, so I’ve done two exposures. First I expose it for 15 min, so I’ve recorded some sky, then I illuminated the crucifix. I tried with lightbrushing, with a flash, but on the end I realized it’s best if I just flash a burst of flash straight down on the ground and light reflected from snow, gave this perfect soft, bounced light. I’m attaching a lightbox of images for a light study.

Scouting: Polona Gorišek and Peter
Photography: Borut Peterlin
Graphic design: Ivian Mujezinović Kan
Creative director: Robert Botteri

Before some might accuse me of blasphemy, let me note that half a year ago my picture was on a cover of Marija magazine and I give it for free. I just asked to be captioned Borut Peterlin/Mladina and it is. So don’t blame me, I’m just taking pictures, the boss upstairs takes all the credit. (and Japanese geeks from Nikon)

——————————————————————–

Tu je naslovnica Mladine, kjer pišemo o finančnem zlomu mariborske nadškofije in njenih finančnih spekulacijah. Ta fotka ni nastavljena. Bralka Polona Gorišek nam je poslal fotko s telefona in ker je bil motiv idealen za ilustracijo teme, sem se odločil, da se zapeljem na kozjansko in ponovno naredim posnetek. Po ogledu končnega posnetka smo se odločili, da jo imamo na naslovnici. In ne more biti blasfemija, ker ni aranžiran, nastavljen motiv ampak enostaven posnetek iz vsakdana.

OK, morda ni enostavno fotografiran motiv, ker ko smo prispeli na ta zakotni del kozjanskega je bila že noč, tako sem osvetljeval 15 minut samo nebo, potem pa še križ. V posprodukciji pa sem posnetka združil. Pri osvetljevanju razpela, sem poizkušal s selektivnim osvetljevanjem z baterijo, a na koncu sem ugotovil, da je nalepša svetloba, ki se odbije od snega na tleh in odboj je dal res lepo razpršeno svetlobo. Pripenjam tudi lightbox kako sem snemal.

Preden me kdo obtoži blasfemije, naj povem, da sem pred kake pol leta doniral več fotk reviji Marija in ena je bila tudi naslovnica. Tako evo, ne me grdo gledat niti z leve, niti z desne, jaz samo slikam. Šef tam gor za vse je zaslužen (in japonski giki iz Nikona)

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jaz imam stališče, da je photoshopiranje bljižnica, ki, kot pravi kitajski pregovor, ne vodi nikamor kjer je vredno biti. Veliko raje imam pristno fotografijo, kot jo objektiv zabeleži.

    Neobdelane fotke so fajn.

    Modna Glista

    27 January, 2011 at 00:05

  2. Ja, saj je objektiv zabeležil vse kar je na fotografiji. Če bi prišel podnevi, bi lahko naredil več testov, a rezultat ne bi bil drugačen. Le po petnajstih minutah bi stisnil še en blisk in to bi bilo to. To bi bila bližnica, a jaz je nisem mogel izkoristiti. Rezultat pa bi bil, kot rečeno, isti.

    Borut Peterlin

    27 January, 2011 at 01:38

  3. Še enkrat, več kot odličen motiv in fenomenalna nadgradnja z aktualnim političnim kontekstom.

    Ne bi pa se strinjal s prvo podpisanim. Dokler fotografija deluje verodostjo, torej ni izumetničena zaradi nedomišljenih posegov, se mi zdi uporaba photoshopa neproblematična. Purizem v fotografiji je še kako trhlo stališče, saj fotografija ne zrcali realnosti, temveč, tako kot v danem primeru, posreduje sporočilo. Seveda lahko vzbuja tudi čustva ipd.

    No, da ne bom zašel in zasmetil sporočam le še to: Borut občudujem vaše fotografske umetnine.

    Fotofil

    27 January, 2011 at 11:27

  4. Računar, digitalni foto aparat, fleš…Sve su to prečice. 🙂 Vratimo se dagerotipiji. 🙂

    Igor Petrović

    27 January, 2011 at 17:00

  5. @ Igore, dali ti mene špijuniraš? Moguče, jer moji bukmarki su javni na http://www.delicious.com/borutpeterlin
    I ako pogledaš vidiš, da idem stvarno u 19. stolječe sa wet collodium process-om. he, he..

    @Fotofil,
    Hvala za kompliment. Purist sem samo, če delam kot fotoreporter. Tam nasprotujem kombiniranju elementov, ki jih objektiv ni zabeležil. Pa še tu so siva območja, kot je HDR ali pa panoramsko šivanje fotk.

    Borut Peterlin

    27 January, 2011 at 17:58

  6. I’m just here to say hello to Igor…any news on leopard man being able to move in and out freely now?

    jc

    28 January, 2011 at 14:06

  7. super ,fotka ponazarja mariborsko škofijo ,osebno pa mislim da si je spet nekdo kupoval vijolično kapico,kar stane zelo veliko. To je že dokazal Rode ,ki je prodal pol slovenije za svojo čepico, paše to za kratek čas.

    LB 5

    28 January, 2011 at 16:09

  8. Borut, nisam te špijunirao, ali mi se sviđa želja da ideš kroz 21. vijek pomoću tehnologije iz 19. 🙂
    Dobrovoljno se javljam da učestvujem u eksperimentu kao model i kao nosač kamere. 🙂

    Good morning JC, the Earth says hello. :)))

    Igor5rović

    28 January, 2011 at 17:00

  9. Eno tehnično vprašanje (ki bi sicer bolj sodilo na kakšen forum): imaš kakšen pripomoček za dolge ekspozicije? Bulb in petnajst minut prst na sprožilcu (ali daljincu) ni mačji kašelj. Ima mogoče D3 kakšno bljižnico za to?

    Metod

    29 January, 2011 at 16:35

  10. Zdravo Metod, seveda žični sprožilec, ki se ga zaskoči in pusti kolikor časa pač je potrebno. Pri dolgih ekspozicijah pa vklopim expousure delay, da se ne strese. Imam karbonsko stojalo brez uteži in vsaka malenskost šteje.

    Borut Peterlin

    29 January, 2011 at 22:37

  11. He,he, hecno mi je, kako te skrbi, da se ne bi komu zameril. Štirikrat si nam razložil, da si le slikal naravno stanje stvari, potem pa še Marijo objavil. 🙂

    Mimogrede, a imaš izvod? Svojega sem dala babici. Nisem sicer tako prijazna, kot si ti, sem jim pa tudi jaz darovala en članek za Marijo. Sicer so mu spremenili naslov, ampak babi prekipeva od navdušenja. 🙂

    Centrifuzija

    12 March, 2011 at 04:31

  12. Jah, saj veš kako so pravoverni maščevalni …

    Borut Peterlin

    12 March, 2011 at 08:50


Leave a Reply

